Popia Nestum

credit to http://sayepunyebelog.blogspot.com

Bahannya:
1 paket kulit popia (50 keping)
1/2 cawan nestum original (blend halus)
1/2 cawan horlicks
1/2 cawan gula castor (blend halus)

4 ketuiii bahan ni jekk?? Simple bangat! Actually bahan2 nestum, horlicks n gula tu boleh je adjust ikut selera sendiri. Aku suka serbuk tu banyak2 so aku lebihkan nestum tu 3/4 cawan dan horlicks pun 3/4 cawan. Gula je aku maintainkan 1/2 cawan sebab tak nak manis2 sangat. Lagipun horlicks tu pun memang da manis kan.. 

Gambo kulit popia takde.

Step 1 : Gulung kulit popia then gunting serong.

Step 2 : Goreng guna minyak yang banyak n betul2 panas2 sehingga warnanya bertukar kecoklatan sket. Angkat dan toskan minyak.

Step 3 : Blend bahan2 lain yang berkenaan dan gaul sebati.

Step 4 : Gaulkan popia dengan serbuk nestum+gula+horlicks yang telah diblend tadi. Siap!

50 keping kulit popia tu aku dapat buat penuh satu bekas tupperware ni. Cukup la untuk stok aku sampai raya nanti. Muahaha..