kaede

Amira Amalfi Syahirah

Seorang Gadis biasa dari Melaka...

'Bangun sang puteriku!!!!" kata Puan Aqilah Izzaty,mak kepada Amira Amalfi Syahirah!!"Kelas start bila?" kata Puan Aqilah Izzaty..."Satu jam lagi.. ok ok.. Mira bangun sekarang..." Amira Amalfi Syahirah bangun dalam keadaan mengantuk... lalu bingkas ke bilik air...

"Hello, tengah buat apa? boleh join?"tanya teman lelaki Amira Amalfi Syahirah,Hadzil Amirul.."Hey, tengah minum la... silakn..."Kelas Fesyen yang Amira Amalfi Syahirah akan bermula.... "Oh! saya kena pergi kelas!! Bye!!"Amira Amalfi Syahirah lekas ke kelas yang berada di tingkat tiga...

Puan Alina Nerina,Pensyarah berjalan masuk dan diiringi dengan seorang lelaki..." Kenalkn pelajar baru, dari Jepun.. Namanya Kaede Fukushita..Biar saya ceritakan latar belakangnya... Kaede ialah seorang islam dan keluarganya tinggal disini.. Beberapa minggu lepas, Kaede telah berpindah kesini.. Keluarganya tinggal disini kerana mahu menjaga ahli keluarganya yang lain yang tinggal disini... Keluarga Kaede keluarga yang berada,, Baiklah...Kaede,You sit beside her, Her name is Amira Amalfi Syahirah".... "Hello!My name is Amira Amalfi Syahirah.. Call me Mira" Dengan senyuman.. "Oh Hye!! my full name is Kaede Fukushita, call me Kaede...Can you show this whole university?"kata Kaede Fukushita...Kemudian Amira Amalfi Syahirah,Oh!Ya sure..."

"Saya nampak awak berjalan dengan budak baru tu... awak ada ape ape ke dengan dia?!"Kata Hadzil Amirul..."Hey...Saya kawan je la...ok lah kalau awak taknak percaya..",,"Hmp! bukan main bermesra ja?!"katanya Hadzil Amirul.."Saya baru pertama kali jumpa dan tak akan terus macam tuh?!! awak ni!! saya tak kesah kalau awak berkawan dengan gadis lain tetapi kenapa saya tidak boleh?!!!!!!" kata Amira Amalfi Syahirah.."Baiklah!! saya tak nak ada rasa cemburu lagi!! Tidak payah kita bersama lagi!!!!,"Hadzil Amirul..."Argggg!! Cemburu!!!:P"

"Hey.. you look like have a problem.. Share with me...:D",Kaede Fukushita.."Nothing..Just have a problem with my EXboyfriend" Amira Amalfi Syahirah.."Okeyy~"Kaede

Selepas setahun Amira Amalfi Syahirah dan Kaede Fukushita berkawan, mereka menjadi amat rapat..sehingga kan mereka tidak sedar mereka seperti sepasang kekasih..Hinggakan Kaede fasih bercakap melayu..Tetapi.. Ada juga yang cemburu dengan perhubungan mereka..

Edalane Fatihah, rakan sekelas dengan Amira Amalfi Syahirah yang cermburu melihat perhubungan "Hey Mira.. kau tahu tak Kaede tuh bukan nya baik sangat.... Sebenarnya dia lari ke Malaysia kerana dia penjenayah..." Edalane Fatihah..."Hey! Mane kau tahu hah?! pandai pandai je kau!!!" Amira Amalfi Syahirah..."Ahh..Tak percaya sudah.. dia tu orang kata je islam.. tapi pergi kelab malam tau!!!Edalane Fatihah,..."sudah lah kau!!"Amira Amalfi Syahirah...

"Hai Mira.. Saya nak cakap sesuatu..."Kaede Fukushita..."Ohhye...hah.. ape dia ? cakap lah?...Mira dalam perasaan pelik..."Saya kena balik ke Jepun sebab tunang saya meninggal.. mungkin dua bulan lagi saya balik ke Malaysia" Kaede... "Dengan keluarga awak?,"Amira Amalfi Syahirah...."Tidak.. saya seorang saja..."Kaede Fukushita.. "Baiklah..."Amira Amalfi Syahirah".."Dia sudah bertunang rupanya..hmhmh...",Bisik hati Amira Amalfi Syahirah...

"Hey!!Berita dah nak start laaaa.."Ariana Melna,rakan serumah Amira Amalfi Syahirah..."OK!"Amira Amalfi Syahirah..Dah nak mula...

*Salam satu Malaysia..Berita yang menggemparkan hari ni.. Pesawat kapal terbang dari Malaysia ke Tokyo,Jepun.. telah terhempas di satu lautan yang besar.. Semua orang yang menaiki pesawat tersebut telah meninggal begitu juga seorang lelaki yang terkenal di Jepun, Dr.Kaede Fukushita..*

"Apa? Dr? Apa? Meninggal?"Selamat Tinggal Kaede Fukushita

Begitulah Cerita Amira Amalfi Syahirah

TAMAT