Kawan
bila rasa ingin menangis

:24: lah aku
aku takkan suruh kau berhenti menangis


tapi...
aku akan kata
"aku ingin menangis
dengan kau
tapi tak leh lama sangat
nanti habis air mata
aku"

Kawan

jika terasa nak larikan diri
jauh dari masalah yg menyelubungi
maklumkan aku

aku takkan halang kau

tapi...
aku akan kata

"berlarilah bersama aku
untuk kau lupakan sementara masalah

cuma jangan terlalu laju

aku tak larat nak kejar

kaki aku pendek."

dan lepas itu aku juga akan kata
"Kau tak boleh selamanya lari dari masalah, hadapi ia"

Kawan
jika kau menagis
keluargamu tak bahagia
beritahulah aku

aku takkan minta kau benci pada keluargamu

tapi… aku akan kata
"Kajilah punca kekecewaanmu, dan paling penting
terimalah segala ketentuan Allah..."

Kawan
jika kau menangis
dengan hubungan kawan kau tu satu hari nanti
ceritalah pada aku
aku takkan memburukkan dia
tapi aku akan kata
"cubalah letakkan diri kau ke dalam dirinya,
dan kau akan mengerti..."

Tetapi kawan
jika suatu hari aku berdiam diri
aku tak balas mesej
kau
aku tak busy
dari kau call lah aku segera (kot emel ke, kot mesej ke)
sebab waktu itu aku
ermmm...

aku sangat perlukan kau (dan aku malu untuk mengakuinya)
atau mungkin...
aku telah :27: bersemadi
diruang nan dalam dan sepi. :face32: